vineri, 2 iulie 2010

Eu cine sunt?

Intrebarea veche de cand lumea. Intrebarea care a fost pe buzele filosofilor, misticilor, profetilor si salasluieste in gandurile fiecaruia dintre noi. Eu cine sunt? Buna intrebare :)

Mereu m-am intrebat cine este acest "Eu" care nu stie cine este. Cine este acest "Eu" care intreaba. Este "eu"-ul de acum, din prezent sau este un "Eu" vechi de cand timpurile.
Este eu-ul cu care mergem la job, cu care ne purtam discutiile cu amicii, cu care ne luam masa seara, cu care mergem la culcare? Sau este un alt "Eu", mai mare, mai cuprinzator, un "Eu" care ar transcede timpul, trecutul si viitor si ar fi mereu prezent si acelasi.
Cine cauta pe cine? Care eu se vrea descoperit? Pe acesta prezent de acum, din viata zilnica, il stim, il avem...e cel ce zice "sunt". E ceva ce este deja.
Dar mai exista un Eu, mai mare, de care nu stim multe lucruri. Eul mic intreaba cine este eul mare.
Eul mare nu are timp, nici inceput, nici sfarsit. Eul mare doar este. Asa cum este si viata insasi. Si noi insine suntem fiinte fara timp. Si singurul miracol este cel de acum din momentul prezent. Miracolul de a fi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu