marți, 14 iunie 2011

Maroc, contraste si schimbari

M-am intors acum 2 zile din Maroc, iar in prima zi nu ma puteam obisnui cu ritmul si senzatiile de aici.
Pentru ca am experimentat din plin acea lume, pentru ca am simtit-o cu multe din simturile mele cele mai active, am ramas aproape ca un indragostit tanjind dupa o intoarcere :)


Excursia pe care am facut-o, a fost organizata de Miramont, o organizatie de travel, cu oameni foarte simpatici si haiosi. Am vizitat Marocul incepand de la Nord din Fes, mergand cu trenul spre Casablanca si Marrakesh si apoi cu o masina pana aproape de desert in Zagora.
Am stat o zi in Fes si Casablanca, 5 zile in Marrakesh dintre care o noapte in desert, in Zagora.

Maroc reprezinta un contrast, un amalgam de culori, mirosuri, voci, muzica, galagie, soare si sentimente.
Oamenii acolo sunt extrem de sinceri si directi si spun ceea ce simt si gandesc fara sovaieli. Si unii mi-au parut asa puri precum niste copii. Am ajuns din intamplare sa avem o discutie extrem de filosofica cu un vanzator de condimente, care ne-a povestit ca viata nu inseamna ieri si maine..ci doar azi. Ca tot ce a fost pana azi..nu mai reprezinta nimic si ca tot ce va fi de maine va fi maine. Ca traim azi si ca trebuie sa ne bucuram de fiecare zi.
Si acesta este stilul in care ei traiesc. Nu au trecut si nici viitor, si duc o viata simpla dar extrem de plina. In fiecare azi. :)



Mi-au placut, n-am ce sa zic. M-am indragostit :) Si vreau sa ma intorc si sa locuiesc poate 2-3 luni.
Viata acolo este efervescenta, in fiecare clipa se intampla ceva anume, si totul este intens si parca un pic mai viu.

Am reusit sa dorm in desert, si am stat cu ochii la stele pana cand mi s-a incetosat privirea si am adormit :D
Si este o liniste in desert, atat de liniste ca iti auzi mereu respiratia si poti auzi un pas de la sute de metrii. Culcandu-ma ma simteam ca un copil tinut in brate de intreaga natura, de muntii care inconjurau tot peisajul, de duna micuta de nisip pe care ma culcasem, si de stelele de sus, care erau mai luminoase ca niciodata :D

Imi plac contrastele, in general, si in Maroc cred ca am gasit cel mai mare contrast de pana acum, si poate de aceea mi-a placut atat de mult. Simt ca o saptamana, a trecut precum 3, si fiecare zi era atat de plina de evenimente si trairi caci la sfarsitul ei ramaneam uimita.
Simt ca ceva s-a schimbat in mine odata cu aceeasta plecare. Ma simt altfel decat eram inainte sa plec. Stiu ca am invatat multe, desi nu as putea zice clar ce anume. Ceva s-a schimbat. Dar este o schimbare de care aveam nevoie. Si imi place :)

3 comentarii:

  1. Felicitari ca ti-ai împlinit visul. Urmează altele!


    Bine ai sosit!

    aştept semnul de carte? pupici magici, zâmbete şi bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  2. Heey! Am cautat un semn de carte peste tot, si nu am gasit. Dar ti-am luat altceva :)

    Te contactez direct pe email :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Superb!!! Cata culoare si activitate... Ma bucur pentru tine !! :D Frumoasa experienta. De'acum ne-ai facut pofta :P

    RăspundețiȘtergere